Yleiset myyntiehdot

Kennelrehu.fi-verkkokaupan tuotteita myy Kennel-Rehu Oy, y-tunnus 3205929-3. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (myöhemmin kuluttaja) sekä yritys-, julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (myöhemmin yritysasiakas) Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Pidätämme myös oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät kennelrehu.fi-kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan, ellei laissa ole toisin määrätty.

Kennel-Rehu Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, johon Kennel-Rehu ei voi vaikuttaa. Kennel-Rehu Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle mahdollisimman pian sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Yritysasiakkaan ja Kennel-Rehu Oy:n välisessä kaupassa sovelletaan Suomen kauppalakia, ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakastiedot

Kuluttaja-asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa nimi, sähköpostiosoite, postiosoite ja puhelinnumero. Yritysasiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa asiakkaan nimi, y-tunnus, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, toimitusosoite, laskutusosoite ja puhelinnumero. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille. Tietoja voidaan kuitenkin käyttää Kennel-Rehu Oy:n omiin markkinointitarkoituksiin.

Hinnat

Kaikki kennelrehu.fi -verkkokaupassa olevat hinnat sisältävät arvonlisäveron sekä mahdolliset kierrätysmaksut ja raaka-ainelisät. Hintoihin lisätään toimituskulut, jotka määräytyvät valitun toimitustavan mukaisesti. Kaikki tuotetiedot ovat sitoumuksetta. Oikeus hinnoittelu- ja tuotetietovirheisiin varataan, jolloin myyjän vastuu rajoittuu enintään kaupan purkamiseen. Hintavirheiden korjauksista ilmoitetaan asiakkaalle ennen tilauksen käsittelyä.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti osoitteesta www.kennelrehu.fi ostoskorin kautta. Tilauksen voi jättää myös puhelimitse, p. (05) 343 1031 (ma-pe 8-16) tai sähköpostilla info@kennelrehu.fi. Vain riittävän tilausajan puitteissa jätetyt tilaukset voidaan huomioida. Riittävä tilausaika tarkoittaa kullekin auton noutopysäkille määritettyä viimeistä tilausaikaa, joka vaihtelee 1-3 arkipäivää ennen toimituspäivää klo 12:00 mennessä jätettyä tilausta. Viimeiset tilausajat on ilmoitettu kotisivuilla pysäkkilistauksessa kunkin noutopysäkin aikataulujen yhteydessä.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut, valittu toimitustapa ja noutopysäkki sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Tilauksen sisällön voi tarkistaa myös sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kennel-Rehu Oy pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä.

Toimitustapa ja toimituskulut

Tilausten toimitukseen käytämme Kennel-Rehun omaa kuljetuskalustoa sekä esim. Postin ja Kuljetus I. Saukkosen palveluita. Toimitustapa ja toimitusaika valitaan ennen tilauksen maksamista.

Pakastetilaukset toimitetaan jakeluauton ajoreitin mukaisesti sille toimituspäivämäärälle, jonka asiakas ostoskoriinsa on valinnut. Tilaus tulee olla tehtynä klo 12:00 mennessä 1, 2, tai 3 arkipäivää ennen toimitusta. Ajopäivämäärät, tarkemmat tiedot noutopysäkistä sekä tilauksen teon viimeinen ajankohta löytyvät kotisivuiltamme. Tulevia ajopäiviä on julkaistuna 1-3 kk etukäteen. Autojen noutopisteille tehtävät toimitukset ovat aina veloituksettomia, riippumatta tilauksen koosta.

Muita kuin pakastetuotteita voidaan toimittaa asiakkaalle paitsi autojen noutopisteille, mutta lähettää myös postitse Postipakettina tai Kotipakettina. Keräämme ja lähetämme postipaketilla lähetettäviä tuotteita jokaisena arkipäivänä.

Postipakettitilaukselle toimitustavat ja niiden hinnat määräytyvät tilauksen painon ja toimitusosoitteen perusteella. Varaamme kuitenkin oikeuden käyttää muuta lähinnä vastaavaa toimitustapaa tilauksen käsittelyn niin vaatiessa (suurikokoinen lähetys / muut rajoitukset, suoratoimitukset jne.). Merkittävästä toimitustavan ja -paikan muutoksesta ilmoitetaan asiakkaalle. Jos toimitustavan muutoksesta aiheutuisi merkittävät lisäkustannukset tai esim. toimitusajan pidentyminen, sovimme näistä aina tapauskohtaisesti asiakkaan kanssa.

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Lähetyksen seurantakoodi lähetetään asiakkaalle heti toimituksen jälkeen. Muilta osin lähetyksissä noudatetaan kyseessä olevan palveluntarjoajan yleisiä voimassaolevia sopimus-, tuote- ja palveluehtoja. Emme toimita tilauksia Postiennakolla tai Matkahuollon jälkivaatimuksella.

Nouto myymälästämme (Teollisuuskuja 7, 49220 Siltakylä) on aina maksuton. Myymälämme on avoinna arkisin 8:00 - 17:00 sekä lauantaisin 10:00 - 14:00.

Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen Kuluttajansuojalain 6.luvun 15§:n mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Muissa tapauksissa asiakas on pääsääntöisesti vastuussa palautuskustannuksista, mikäli tuotteessa ei ole mitään vikaa ja toimitettu tuote on oikea. Yleinen palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Pakkauksen saa avata ja tuotetta tutkia, mikäli se on tuotteeseen tutustumisen kannalta välttämätöntä, mutta tuotetta ei saa käyttää. Tuote on palautettava alkuperäispakkauksessaan.

Palautuksista tulee sopia aina etukäteen Kennel-Rehun asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse info@kennelrehu.fi  tai soittamalla (05) 343 1031. 

Palautukset on lähetettävä yhdessä etukäteen sovitulla toimitustavalla. Jos palautus on hoidettu ohjeidemme mukaisesti ja tuotteet ovat hyväksyttävässä kunnossa, palautamme tuotteista maksetun kauppahinnan asiakkaalle. Palautus tapahtuu pääsääntöisesti samalla maksutavalla kuin tilaus oli alun perin maksettu. Ohjeidemme vastaisessa palautusmenettelyssä emme vastaa palautuskustannuksista tai tavaran katoamisesta.


Toimitusvirheet 

Jos toimituksen sisällössä on puutteita tai vääriä tuotteita tmv., asiasta on ilmoitettava välittömästi Kennel-Rehun asiakaspalveluun joko puhelimitse (05) 343 1031 tai sähköpostilla info@kennelrehu.fi . Kun virhe on todennettu, sovimme palautuksesta ja mahdollisesta uusien tuotteiden lähetyksestä tapauskohtaisesti. Jos asiakkaalle on lähetetty liikaa tuotteita, tai tuotteita joita ei ole tilattu, asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa myös näistä välittömästi sähköpostilla osoitteeseen info@kennelrehu.fi  ja sopia jatkotoimenpiteistä (tuotteiden palautus, tuotteiden pitäminen ja maksusta sopiminen tai yhdessä sovittua).

Ongelmat pakastetuotteiden kuljetuksessa

Mikäli jakeluautollemme tulee ajoreitillä viivästyksiä (keskimäärin yli 15 minuutin myöhästyminen ilmoitetusta ajoaikataulusta), ilmoitamme tilauksen jättäneille asiakkaille tekstiviestitse poikkeamasta aikataulussa. Ilmoitus edellyttää asiakkaan ilmoittaneen oikean puhelinnumeron tilaustietoihinsa. Mikäli aikataulu viivästyy merkittävästi (keskimäärin 1 tunti tai sitä enemmän), ilmoitetaan asiasta tiedote myös Kennel-Rehun sosiaalisen median kanavissa sekä kotisivuilla. Force majeure -tilanteissa Kennel-Rehu pidättää oikeuden muuttaa ajopäivää alkuperäisestä. Muutoksista ilmoitetaan tilauksen jättäneille asiakkaille tekstiviestillä ja merkittävissä muutoksissa myös kotisivuilla sekä sosiaalisen median kanavissa.

Ongelmat postipaketin kuljetuksessa 

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tilaus tai tuote tms., tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@kennelrehu.fi  tai soittamalla (05) 343 1031. 

Jos toimitus ei tule perille kohtuullisen ajan kuluessa seurantakoodin lähetyksestä, kannattaa asiaa selvittää ensin kuljetusliikkeen seurantapalvelussa. Jos ratkaisua ei kuitenkaan löydy (esim. paketti hävinnyt lopullisesti), on asiasta ilmoitettava sähköpostilla osoitteeseen info@kennelrehu.fi  niin selvitämme asian kuljetusliikkeen kanssa ja hoidamme mahdollisuuksien mukaan korvaavan tuotteen lähetyksen tai teemme tilauksesta hyvityksen. Viivästyksistä ei kuitenkaan korvata välillisiä kuluja.

Noutamatta jääneet tilaukset

Maksetut pakastetilaukset palautuvat varastollemme. Asiakas on velvollinen ottamaan yhteyttä uuden toimitusajankohdan sopimiseksi. Palautuneita, maksettuja tilauksia ei toimiteta automaattisesti uudestaan ilman asiakkaan yhteydenottoa uudesta toimitusajankohdasta. Mikäli asiakas ei ota yhteyttä eikä Kennel-Rehulta tavoiteta asiakasta kohtuullisen ajan kuluessa uuden toimitusajankohdan sopimiseksi, katsotaan tilaus mitätöityneeksi. 13.6.2014 tulleen verkkokauppalain mukaan pätevä peruuttamistapa ei enää ole tilatun tavaran passiivinen noutamatta jättäminen noutopaikasta.

Tietosuojaseloste

Asiakkaan on hyväksyttävä kennelrehu.fi -sivustolla erikseen esitetyn Kennel-Rehu Oy:n rekisteriselosteen ehdot käyttääkseen kennelrehu.fi -verkkokauppaa.